אינטליגנציה מלאכותית משנה במהירות את עולם השיווק הדיגיטלי, ו-Meta נוקטת גישה פרואקטיבית לשקיפות על ידי תיוג מודעות שנוצרו או נערכו באופן משמעותי באמצעות AI גנרטיבי. מהלך זה מסמן מגמה רחבה יותר בתעשייה לכיוון אחריות מוגברת ומודעות צרכנית.
📌 יש לך קמפיינים פעילים, אבל לא בטוח/ה שהם מביאים תוצאות כמו שצריך?
ניתן להשאיר פרטים כאן ואחזיר לך ניתוח ממוקד – כולל המלצות לשיפור מיידי.
התפתחות השקיפות של AI
מאז השנה שעברה, Meta מיישמת בהדרגה תוויות לתוכן שנוצר על ידי AI, כדי לעזור למשתמשים להבין מתי תמונות או סרטונים במודעות נוצרו או נערכו באופן משמעותי באמצעות AI גנרטיבי. יוזמת השקיפות הזו היא תגובה ישירה לשיח הרגולטורי המתהווה ולציפיות הצרכנים המתפתחות סביב AI בפרסום, ובסושיאל מדיה בכלל.
כדי לפתח את גישת התיוג שלה, Meta עבדה עם מומחים, מחוקקים ובעלי עניין בתעשייה, במטרה להבטיח שהמערכת תתיישר עם סטנדרטים חדשים של שקיפות. המטרה? להנגיש מידע ברור ושקוף על איך AI משפיע על המודעות שהמשתמשים רואים.
כיצד תיוג AI פועל בפלטפורמות של Meta
מערכת התיוג של Meta חלה על תמונות וסרטונים שנוצרו באמצעות כלי ה-AI הגנרטיבי שלה למפרסמים. כך זה עובד:
-
אם מפרסם משתמש בכלי ה-AI של Meta אך מבצע רק שינויים מינוריים (ולא יוצר דמות אנושית פוטוריאליסטית), לא תתווסף תווית AI.
-
אם הכלים משמשים לעריכות משמעותיות, תתווסף תווית AI מאחורי תפריט שלוש הנקודות או ליד תווית 'ממומן'.
-
אם נכללת דמות אנושית פוטוריאליסטית שנוצרה על ידי AI, התווית תופיע ישירות ליד התווית 'ממומן', כך שתהיה בולטת יותר למשתמשים.
מערכת זו הופעלה בהדרגה ותמשיך להתרחב במהלך השנה הקרובה.
מה זה אומר עבור משווקים דיגיטליים?
למותגים ולמפרסמים שמשתמשים בתוכן שנוצר על ידי AI, מערכת התיוג של Meta היא שיקול חשוב. הנה מה שמשווקים צריכים לקחת בחשבון:
-
שקיפות בונה אמון: צרכנים מעריכים כנות, ותיוג ברור של AI עוזר לחזק את האמינות מול הקהל. מותגים שמשתמשים בתוכן שנוצר על ידי AI צריכים לאמץ שקיפות כחלק מהנרטיב שלהם.
-
להתכונן לשינויים רחבים יותר בתעשייה: היוזמה של Meta עשויה להיות סימן לשינויים רחבים יותר בדרישות גילוי AI בפלטפורמות פרסום נוספות. היערכות מוקדמת תבטיח עמידה בתקנות ותשמור על יתרון תחרותי.
-
איזון בין יצירתיות ל-AI לבין אותנטיות: בעוד שתוכן שנוצר באמצעות AI יכול לשפר את היצירתיות והיעילות, מותגים ויוצרים צריכים לוודא שהוא לא בא על חשבון האותנטיות. AI צריך להשלים יצירתיות אנושית, ולא להחליף אותה.
העתיד: עוד שקיפות ב-AI באופק
Meta לא עוצרת כאן. החברה מתכננת להרחיב את מאמצי תיוג ה-AI שלה מעבר לכלים הפנימיים שלה, ייתכן שיכללו גילויים גם עבור מודעות המשתמשות בתוכן שנוצר עם כלי AI חיצוניים. ככל שהציפיות הצרכניות והרגולציה ימשיכו להתפתח, משווקים צריכים לצפות לשיפורים נוספים באופן שבו שקיפות AI מיושמת ברחבי תעשיית הפרסום הדיגיטלי.
לסיכום, יוזמות השקיפות של Meta מדגישות את החשיבות של שימוש אחראי ב-AI בפרסום דיגיטלי. מותגים שיאמצו את השינוי, יפעלו בשקיפות ויבנו אמון עם הקהל שלהם, ימצאו את עצמם בעמדה חזקה יותר בעולם השיווק החדש. זה הזמן לאמץ את הטכנולוגיה באופן מושכל ולוודא שהיא משרתת גם את המותג וגם את הצרכנים.