מצא את ההבדלים - קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל

כמו שכל גולש אינטרנט יודע, גוגל היא פלטפורמת החיפוש הגדולה בעולם בכלל ובישראל בפרט עם נתח שוק של 94% מהחיפושים. זה המקום שבו הרוב המכריע של הלקוחות פונים כדי למצוא את מה שהם מחפשים.
תוצאות החיפוש נחלקות לשני סוגים עיקריים: תוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות. 

כדאי לכל בעל עסק (דיגיטלי או חנות פיזית) לדעת ולבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר לקידום בגוגל בהתאם לאופי החברה והיעדים העסקיים.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא תהליך של שיפור המיקום של אתר או דף נחיתה בתוצאות החיפוש האורגניות. לרוב התוצאות האורגניות יופיעו מתחת לתוצאות הממומנות.
קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח ואינו דורש השקעה כספית בקמפיינים, אך השליטה בו היא מוגבלת. אסטרטגיה מבוססת קידום אורגני לא תניב תוצאות מיידיות אך יכולה להיות יעיל מאוד בטווח הארוך.

ישנם מספר גורמים המשפיעים על הדירוג האורגני של אתר, ביניהם:

  • איכות התוכן: תוכן איכותי ומועיל הוא חיוני לדירוג אורגני גבוה.
  • מבנה האתר: מבנה אתר נוח וקל לניווט תורם לדירוג אורגני גבוה.
  • קישורים: קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך תורמים לדירוג אורגני גבוה.

קידום ממומן

קידום ממומן הוא הצגת מודעות בתוצאות החיפוש בתשלום, לרוב בראש העמוד. קידום ממומן הוא דרך מהירה ויעילה להגיע לקהל היעד של האתר, אך ידרוש השקעה כספית משמעותית.
ניהול קמפיין ממומן נעשה במערכת גוגל אדס (Google Ads). המערכת נגישה לכל מי שמעוניין אך דורשת היכרות לצורך ניהול יעיל ורווחי של התקציבים. מאוד מומלץ להתייעץ עם מומחה בשיווק דיגיטלי לפני פתיחת הקמפיין הראשון.  

הבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן

להלן כמה מן הבדלים העיקריים בין קידום אורגני לקידום ממומן:

 

מה האסטרטגיה המומלצת לחנות דיגיטלית

קידום אורגני הוא אסטרטגיה טובה לחנויות שרוצות לבנות מותג חזק ולהגדיל את המודעות למותג שלהן. מצד שני, התבססות על קידום אורגני לא תניב מכירות בטווח הקצר.

קידום ממומן הוא אסטרטגיה טובה לחנויות שמוכנות להשקיע תקציבי שיווק, להגיע לקהל יעד רחב במהירות ולהגדיל את המכירות.

חנויות רבות משתמשות בשילוב של קידום אורגני וממומן כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

טיפים לשיווק חנות דיגיטלית בגוגל

  • הקימו אתר עסקי בגוגל: דרך חינמית/אורגנית להגדיל את הנוכחות של החנות או העסק. האתר העסקי שלכם יופיע במפות גוגל, בתוצאות החיפוש ובעוד שירותים של גוגל.
  • צרו תוכן איכותי: תוכן ייחודי ואיכותי הוא המפתח לשיפור הדירוג האורגני של האתר או החנות.
  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות: שלבו באתר מילות מפתח שהלקוחות שלכם משתמשים בהם בחיפוש. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות כדי שגוגל יוכל להבין מה האתר שלכם עוסק בו ולהציג בתוצאות האורגניות בהתאם.
  • השתמשו בקידום ממומן: קידום ממומן הוא דרך מהירה ויעילה להגיע לקהל יעד רחב. 
  • השתמשו בגוגל אנליטיקס: גוגל אנליטיקס הוא עוד כלי ללא תשלום שגוגל מספק לבעלי אתרים כדי לעזור לעקוב אחר הביצועים של האתר.
  • השתמשו בגוגל מרצ'נט לטובת קמפייני שופינג: שירות המאפשר ללקוחות למצוא מוצרים בחנויות מקוונות.

יש לך טיפ נוסף? שתפו בתגובות

        חזור לבלוג

        1 תגובה

        תודה רבה. סיכום מצויין.
        תוך כמה זמן עולים בחיפוש בגוגל?

        שרון

        להשארת תגובה

        שימו לב, יש לאשר הערות לפני פרסומן.