המדריך למפרסמים: מה זה Meta Value Rules ולמה זה חשוב לעסקי איקומרס

איך לקבל יותר שליטה על קמפיינים בלי לוותר על אופטימיזציה? הכירו את Meta Value Rules

ב-4 ביוני 2025 מטא הכריזה על הרחבת אופטימיזציית הערך והשיקה את Meta Value Rules – פיצ’ר חדש שמאפשר למפרסמים להתאים את הצעות המחיר בצורה הרבה יותר חכמה. בעזרת הכללים החדשים אפשר להגדיר עד עשרה חוקים מותאמים אישית, כל אחד עם שני קריטריונים, ולבצע התאמות לפי גיל, מגדר, מיקום, מערכת הפעלה ואפילו מיקומי פרסום שונים. הפיצ’ר זמין בכל פלטפורמות מטא: פייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר ו-וואטסאפ, למעט בקמפיינים בתחומים הרגישים כמו דיור, תעסוקה, אשראי ובריאות.

המהלך הזה נועד לתת למפרסמים שליטה הרבה יותר גדולה על הקמפיינים, בלי לוותר על הכוח של האופטימיזציה האוטומטית, ובמילים אחרות, סוף סוף אפשר לכוון את המערכת למה שבאמת חשוב לעסק.

פונקציונליות Meta Value Rules זמינה כעת למפרסמים הזכאים, ומאפשרת התאמות הצעות מחיר (bidding) מותאמות אישית עבור קהלים ספציפיים ומיקומי פרסומות. הפיצ׳ר פועל באמצעות סט כללים עם עדיפות שבו מפרסמים יכולים ליצור עד 10 כללים עם עד 2 קריטריונים כל אחד. כשעובדים עם כללים מרובים, מטא מחילה רק את הכלל הראשון הרלוונטי ברשימה.

הפיצ׳ר החדש הגיע לזמינות רחבה יותר ביולי  2025 וזמין בקרב מפרסמים המשתמשים ביעדי מכירות וקידום אפליקציות. 

אסטרטגיית אופטימיזציית הערך של מטא

ה-Meta Value Rules מייצגים חלק מאסטרטגיית הרחבת אופטימיזציית הערך של מטא שהוכרזה במהלך הכרזת מוצר רשמית ב-4 ביוני 2025. על פי המאמר של PPC Land, בהכרזה הוצגו שלושה כלים מרכזיים בתוך חבילת המוצרים המבוססת על AI של מטא: Value Rules, Value Optimization ו-Incremental Attribution (עליו כבר כתבנו). הכלים מיועדים לעזור למפרסמים "לשלוט בקמפיינים על סמך תוצאות עסקיות ספציפיות ולא נפח המרות כולל."

הפונקציונליות מכוונת לקמפיינים המשתמשים ביעדי מכירות וקידום אפליקציות עם אתר או אפליקציה כמיקום ההמרה. מטא מחריגה במפורש סוגי קמפיין מסוימים מגישה ל-Meta Value Rules, כולל Shop, Web+Shop, אופטימיזציית המרה בין-ערוצית, דיור, תעסוקה, אשראי, SIEP, בריאות וקמפיינים פרמצבטיים.

מפרסמים יכולים כעת לגשת ל-Meta Value Rules דרך תכונת 'Value rules' הממוקמת בסעיף 'הגדרות פרסום' של חשבונות מטא אדס. כשיוצרים קמפיינים חדשים של מכירות או קידום אפליקציות, משתמשים יכולים לבחור ערכות כללים רלוונטיות תחת הסעיף 'Value rules', מה שגורם למטא לאמץ להמרות על סמך הקריטריונים המוגדרים.

פונקציונליות ומדידה

הפלטפורמה מאפשרת הגעה לקהלים מועדפים ללא צורך להקים Ad sets מרובים, אם כי החברה מזהירה ש"העלות הכוללת לכל תוצאה עשויה לגדול כשמשתמשים ב-Meta Value Rules."

מערכת הכללים בעדיפות מתמודדת עם תרחישי חפיפת קהלים באופן שיטתי. לדוגמה - אם כלל 1 מציין הצעת מחיר 20% יותר לנשים בתל אביב וכלל 2 מציין הצעת מחיר 10% יותר לנשים המשתמשות במערכות הפעלה מסוימות, אישה בתל אביב משתמשת באותה מערכת הפעלה מקבלת רק את הגדלת הצעת המחיר של 20% מכלל 1.

ממשק מנהל הפרסומות כולל פירוטים מיוחדים לניתוח תוצאות מפרסומות ו-Ad sets שבהן חלים Meta Value Rules. יכולת מדידה זו מאפשרת למפרסמים להעריך את יעילות הכללים על פני פלחי קהל ושילובי מיקומים שונים.

השפעות ויישום טכני

תכונת Meta Value Rules מייצגת את התגובה של מטא לדרישת המפרסמים לשליטה מוגברת על מערכות אוטומטיות מבלי להקריב יכולות אופטימיזציה.

היישום הטכני דורש הבנה של מערכות הייחוס של מטא והגדרת מעקב המרות. מפרסמים חייבים להבטיח תצורת אירוע המרה (conversion) תקינה כדי להפיק תועלת מתכונות אופטימיזציה מבוססות ערך, מכיוון שהמערכת מסתמכת על נתונים מדויקים לתהליכי קבלת החלטות.

ה-Value Rules נגיש כרגע למפרסמים המשתמשים ביעדי מכירות וקידום אפליקציות על פני מיקומי פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ווואטסאפ ברחבי העולם. 

הניסיון שלנו

כסוכנות דיגיטל המתמחה באיקומרס, ניסינו את תכונת Meta Value Rules על מספר קמפיינים של לקוחותינו - אחרי שבדקנו במערכות המדידה שלנו איזה קהלים ממירים יותר/איזה קהלים אנחנו רוצים להגדיל את החשיפה עבורם. עד כה, התוצאות מעודדות - אנחנו רואים עליה ב-ROAS הכללי של הקמפיינים ויותר המרות ב-ROAS גבוה יותר מהקבוצות הספציפיות שטירגטנו. הכלי מאפשר לנו להתמקד בקהלים יקרי ערך יותר ולהגיע לתוצאות עסקיות טובות יותר עבור לקוחותינו.

📩 רוצים שנבדוק יחד איך Meta Value Rules יכולים לשפר את הקמפיינים שלכם ולהביא תוצאות חכמות יותר? השאירו פרטים כאן ואשמח לחזור אליכם עם ניתוח מותאם אישית. 

המדריך למונחי מפתח

Value Rules

Value Rules מייצגים את מערכת מטא לאפשר למפרסמים ליצור התאמות הצעת מחיר מותאמות אישית על סמך מאפייני קהל ספציפיים ומיקומי מיקום. פונקציונליות זו מאפשרת למשווקים להקצות ערכים שונים לפלחי 

לקוחות שונים או מיקומי פרסומות מבלי לדרוש קמפיינים נפרדים.

Placement Optimization

Placement Optimization מתייחסת לגישה האסטרטגית של התאמת הצעות פרסום ומיקוד על סמך היכן פרסומות מופיעות ברשת הנרחבת של מטא כמו פיד אינסטגרם, פיד פייסבוק, סטוריז, רילס, מרקטפלייס ומסנג'ר.

Bidding Strategies

Bidding Strategies כוללות את הגישות השונות שמפרסמים יכולים להשתמש בהן כדי לקבוע כמה הם מוכנים לשלם עבור הופעות פרסומת או פעולות על פני פלטפורמת מטא. Value Rules מציגים גישה היברידית המשלבת אופטימיזציה אוטומטית עם העדפות מוגדרות מפרסם עבור פלחי קהל או מיקומים ספציפיים.

Campaign Optimization

Campaign Optimization כוללת את התהליך המתמשך של זיקוק קמפיינים פרסומיים לשיפור מדדי ביצוע כמו עלות לכל תוצאה, החזר על הוצאת פרסום ושיעורי המרה. תכונת Meta Value Rules מייצגת אבולוציה באופטימיזציית קמפיין בכך שמאפשרת למפרסמים להטמיע לוגיקה עסקית ישירות בתהליך האופטימיזציה האוטומטי.

לסיכום, ב-4 ביוני 2025 הכריזה מטא על הרחבת אופטימיזציית הערך והשקת הפונקציונליות החדשה Meta Value Rules, שמאפשרת למפרסמים ליצור עד עשרה כללי הצעת מחיר מותאמים אישית עם שני קריטריונים בכל כלל. הכללים מאפשרים לבצע התאמות לפי גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי, מערכת הפעלה ומיקומי פרסום, והם פועלים על פני כל האקו-סיסטם הפרסומי של מטא – פייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר ו-וואטסאפ – למעט בקמפיינים בתחומים רגישים כמו דיור, תעסוקה, אשראי ובריאות. המהלך נועד לאפשר למפרסמים להתמקד בתוצאות עסקיות מדויקות ולא רק בנפח המרות, תוך מתן שליטה רחבה יותר על מערכות הצעת המחיר האוטומטיות ושמירה על יכולות האופטימיזציה.

מה דעתכם על Meta Value Rules? זה פיצ’ר שישנה את הדרך שבה אתם מנהלים קמפיינים, או עוד כלי שעושה רעש? נשמח לשמוע את התובנות שלכם בתגובות.

 

חזור לבלוג

להשארת תגובה

שימו לב, יש לאשר הערות לפני פרסומן.