בשנים האחרונות כל עולם המסחר השתנה, במיוחד מאז תקופת הקורונה. עסקים דיגיטליים פרחו והמסחר המקוון הפך להיות משמעותי יותר ויותר גם עבור חנויות שלא היו לפני כן שחקני דיגיטל. במקביל, גם הכלים השיווקים התאימו את עצמם ונוספו כלים לשיפור הקמפיינים הדיגיטליים. אחד הכלים החשובים והבסיסיים לשיווק יעיל באינטרנט הוא שימוש בפרסונליזציה לקמפיינים.
מהי פרסונליזציה?

מדוע פרסונליזציה של פרסומות חשובה עבור חנויות דיגיטליות בישראל:
- להגדיל את המודעות למותג: פרסומות מותאמות אישית יכולות לעזור לחנויות דיגיטליות להציג את המוצרים או השירותים שלהן בפני אנשים שסביר יותר שיתעניינו בהם וכך למשוך לקוחות חדשים.
- לשפר את שיעור ההמרה: 93% מהחברות שהשתתפו במחקר של Econsultancy דיווחו על שיפור ביחס ההמרה כאשר השתמשו בטכניקות של פרסונליזציה.
- להגדיל את המכירות: פרסומות מותאמות אישיות יכולות לעזור לחנויות דיגיטליות להגדיל את המכירות על ידי הצגת מוצרים או שירותים רלוונטיים ללקוחות.
כיצד ניתן לבצע פרסונליזציה של פרסומות באינטרנט עבור חנויות דיגיטליות בישראל?
ישנן גישות שונות לבניית וניהול יעיל של קמפיינים מבוססי פרסונליזציה. רובן מבוססות על שלושת העקרונות הבאים:
- סגמנטציה של קהלים על בסיס דמוגרפיה: חלוקת קהל היעד לקבוצות קטנות יותר על סמך איזור מגורים, גיל, מין, תחומי עניין ועוד.
- סגמנטציה על בסיס התנהגות הלקוחות: התאמת פרסומות על סמך ההיסטוריה של הלקוח עם החנות, כגון עמודים שצפו, רכישות שביצע, מודעות עליהן לחץ ועוד.
- remarketing/retargeting: התאמת הפרסומת לקוח שהביע התעניינות בעבר או נחשף למודעה
- התאמה של מסרים לפי קהלים: שימוש בקופי וקריאייטיב שונים כחלק מהפרסונליזציה של המודעות בקמפיינים יכול לעזור לחנויות דיגיטליות לתפוס את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי. לכל קהל.סגמנט אפשר להתאים את הסגנון העיצובי והשפתי המדוייק למקום שלהם במשפך השיווקי.
דוגמאות לפרסונליזציה של פרסומות באינטרנט עבור חנויות דיגיטליות בישראל:
- הצגת הטבות מיוחדות ללקוחות המבקרים באתר של החנות.
- הצגת מוצרים רלוונטיים ללקוחות המבצעים רכישות באתר של החנות לפי התעניינות קודמת.
- הצגת תוכן מותאם אישית, כגון טיפים והמלצות, ללקוחות המבקרים באתר של החנות.
- התייחסות ספציפית לפעולות שלקוח ביצע באתר, לדוגמה, ״המוצר ששמת בסל אוזל!״
פרסונליזציה של המסרים והעיצוב
בנוסף לכלים הטכניים שמערכות הפרסום מאפשרות, שימוש במסרים מותאמים אישית ועיצובים רלוונטיים כחלק מהפרסונליזציה חשוב לא פחות לשיפור תוצאות הקמפיין של העסק כגון הגברת המודעות למותג, משיכת לקוחות חדשים, שיפור שיעור ההמרה והגדלת המכירות.
טיפים ליצירת קופי וקריאייטיב שונים עבור קהלי יעד שונים:
- השתמשו במחקר שוק כדי להבין את הצרכים והאינטרסים שלכל סגמנט בקהל היעד שלכם.
- השתמשו בשפה פשוטה וברורה, ובהומור
- השתמשו באימוג׳ים כדי למשוך את תשומת לב הלקוח.
- השתמשו ב call to action ברור ומדוייק כדי לעודד את הלקוח לפעולה.
דוגמאות מסרים מותאמים למיקום הלקוח במשפך השיווקי
- עבור לקוחות חדשים: מסרים שמשדרים את הערך או הייחוד של החנות. לדוגמה, "המוצרים שלנו באיכות גבוהה ובמחיר אטרקטיבי" או "השירות שלנו הוא מהטובים בארץ".
- עבור לקוחות קיימים: מסרים שמעודדים רכישה חוזרת או ממליצים על מוצרים או שירותים חדשים. לדוגמה, "הנה מוצרים נוספים שעשויים לעניין אותך" או "הנה מבצעים בלעדיים ללקוחות קיימים".
- עבור לקוחות שהציגו עניין במוצר או שירות מסוים: מסרים שמזכירים ללקוח על המוצר או השירות שהתעניין בו. לדוגמה, ״המוצר שרצית אוזל מהמלאי" או "הנה מבצע מיוחד על המוצר שהצפית בו".
לסיכום
פרסונליזציה של פרסומות היא כלי חשוב עבור חנויות דיגיטליות בישראל. היא יכולה לעזור לחנויות דיגיטליות להשיג את מטרות העסקיות שלהן, כגון הגברת המודעות למותג, משיכת לקוחות חדשים, שיפור שיעור ההמרה והגדלת המכירות.