גאנט שנתי לאיקומרס 2025: מדריך לתכנון קמפיינים לפי חודשים

בעולם האיקומרס התחרותי, הצלחה היא תוצאה של תכנון לטווח ארוך, הבנה עמוקה של מחזורי השוק, יחד עם גמישות שיווקית. הכנו גאנט כללי לשנת 2025 שיכול לשמש נקודת מוצא לתיכנון מהלכי השיווק לכל אורך השנה. התייחסנו לתקופות עומס ושפל במחזורי המכירות, ניהול מלאי ותיכנון כללי של מבצעים. אפשר לקחת את התכנית שלנו ולהשתמש בה כשלד ויחד עם מנהלת השיווק וסוכנות הדיגיטל לבנות את המהלכים הנכונים לאורך השנה. 

רוצים גאנט תוכן שנתי בעברית ל-2025 עם כל המועדים והצעות לתוכן? קליק כאן

ינואר: התחדשות והתחלה מבטיחה

תחילת השנה הרגועה בדרך כלל היא הזמן המושלם לרענון ולניתוח מחדש. אל תראו בו רק חודש של חיסולים, אלא הזדמנות לבנות אסטרטגיה חדשה ורעננה שתניע את העסק קדימה. ינואר הוא תקופה של ספירת מלאי, ככה שזאת הזדמנות מצויינת לדחוף מבצע חזק על מלאים גדולים שנשארו לחסוך את הספירה שלהם :) העוגנים של החודש:

  • מבצעי חיסול על מלאים גדולים
  • יצירת קמפיינים עם מסרים  של "התחדשות" 
  • דרופים אחרונים של קולקציית החורף

פברואר: התמודדות אסטרטגית עם "התקופה המתה"

החודש הקצר והקר ביותר דורש חשיבה יצירתית. כאן המקום להפגין גאוניות שיווקית ולהוכיח שאין "תקופות מתות" אלא רק הזדמנויות לא ממומשות. זה גם חודש האהבה עם וולנטיינ'ס דיי ב-14, עסקים עם מוצרים רלוונטים יכולים להרים יופי של מכירות לקראת היום עצמו.

  • זה הזמן לפלאש סיילים יצירתיים להחייאת מחזור המכירות
  • דרופים ראשונים של סחורה לאביב
  • ט"ו בשבט יוצא השנה ב-12-13 בפברואר. אם זה רלוונטי למותג, אפשר להשתמש כמסר מרענן בקמפיינים
  • וולנטיינ'ס דיי ב-14/2 - הזדמנות למכור מתנות, מתוקים, תכשיטים והלבשה תחתונה. רצוי להתחיל קמפיין כעשרה ימים לפני היום עצמו כדי להספיק להוציא את המשלוחים בזמן לחג.

מרץ: תקופת מעבר והתחדשות

מרץ הוא חודש של תמרון זהיר בין החורף לאביב. זה הזמן שלכם להיערך, לתכנן ולהתכונן לקראת פתיחת עונת האביב, תוך חיסול מלאי החורף.

  • חיסול אחרון של הקולקציה הקודמת
  • השקת קולקציית מעבר
  • השקת מוצרים לקראת פסח, בדגש על מתנות וביגוד לחג
  • יצירת קמפיינים/מבצעים סביב חג הפורים
  • מעבר לשעון קיץ  - הזדמנות לפלאש סייל 

אפריל: אביב ופסח - עונת ההזדמנויות

חודש אפריל מסמן את עונת האביב והוא צפוי להיות אחד החודשים המובילים מבחינת מחזור העסקים בגלל חילופי העונות וחג הפסח, שיחול השנה ב-12 לאפריל. 

  • השקת קולקציית אביב
  • מבצעי פסח תחרותיים
  • התאמת קמפיינים לרוח החג

מאי: ראשית הקיץ

החודש שמסמל התחדשות וצמיחה. הפכו את יום העצמאות לעוגן המרכזי ולקראת סוף החודש עברו למסרים והכנות לקראת חג השבועות שיחול השנה ב-2 ליוני

  • מבצעים מיוחדים לרגל יום העצמאות ול"ג בעומר
  • השקת דרופים ראשונים של קולקציית קיץ
  • הכנה לעונת הקיץ

יוני: פתיחת עונת הקיץ

 הקיץ רשמית כאן, ויחד עם החום מתחילים גם המבצעים על קולקציות הקיץ.

בנוסף, זה זמן מצויין לבחינת החציון הראשון של השנה, הפקת לקחים ודיוק הפעילות להמשך השנה.

  • חג שבועות 
  • היום הארוך בשנה - הזדמנות לפלאש סייל
  • סיום שנת הלימודים בבתי הספר והגנים
  • התחלת מבצעי אמצע עונה

יולי: אמצע הקיץ והשיא השיווקי

תחילת חופשת הקיץ ניכרת גם בירידה בתנועה בחנויות ובמחזור המכירות. זאת תקופת הסיילים הגדולים שמעמיקים ומעמיקים עד ספט'.

  • העמקת מבצעי אמצע עונה
  • המשך קידום קולקציית קיץ/דרופים אחרונים
  • סיום שנת הלימודים האקדמאית

אוגוסט: סוף העונה והיערכות ללימודים

סוף חופשת הקיץ ושיא החום מורגשים גם במחזורי המכר. זאת התקופה המושלמת להתחדשות ולהיערכות לשנה הקרובה. 

  • מבצעי חיסול של סוף עונה
  • קבלת סחורות לקולקציית מעבר
  • ט"ו באב - חג האהבה העברי יוצא השנה ב-8-9/8
  • אם קהל היעד הוא הורים לילדים, יש להיות ערוכים עם קמפיינים לקראת תחילת שנת הלימודים בחצי השני של החודש

ספטמבר: חזרה ללימודים וראש השנה

חודש של תחילת שנת הלימודים ותחילת חגי תשרי. ראש השנה יהיה ב-22 בספטמבר לכן קידום של קולקציית החגים יכול להתחיל כבר מתחילת החודש. בספט' גם מתחילים להערך לתקופת "חגי נובמבר" וזה זמן מצוין לעבור על הנתונים של שנה שעברה ושל ה-9 חודשים האחרונים ולקבוע פגישות עם הלקוחות על התכנון של החורף ושל 2026.

  • השקת קולקציית חגים
  • בתחילת החודש עדיין אפשר להריץ קמפיינים בנושא תחילת שנת הלימודים
  • מבצעי חג בראש השנה ובסוכות

אוקטובר: המשך החגים וכניסת החורף

המשך עונת החגים וחימום מנועים לעונת החורף. זה גם הזמן להתחיל להיערך לנובמבר - החודש החזק של שנה.

  • המשך מבצעי חגים
  • דרופים ראשונים של קולקציית חורף
  • מבצעים עמוקים על קולקציית קיץ
  • הכנסת מעילים וביגוד חורפי
  • למי שרלוונטי - חזרה לאוניברסיטאות. קידום מוצרים שמתאימים לסטודנטים
  • תכנון הגאנט, התקציבים, הקמפיינים והמלאים לקראת תקופת המכר של נובמבר

נובמבר: שיא המכירות השנתי

החודש החזק ביותר בשנה בזכות מועדי הסיילים שאנחנו אוהבים לקרוא להם ״חגי נובמבר״ - Black Friday, Cyber Monday ושופינג IL. השלימו מלאי של מוצרים חזקים ותכננו קמפיינים עתירי תקציב עם מבצעים אגרסיביים כדי למצות את ימי המכר.

  • שופינג אי אל פותח את עונה בחציון הראשון של החודש
  • 11/11 חל יום הרווקים הסיני  - תירוץ מושלם לסייל נוסף
  • בלאק פריידי חל בסוף השבוע האחרון של החודש, אך לרוב המבצעים מתחילים כמה ימים לפני כן.
  • סייבר מאנדיי מיד אחרי סוף השבוע של הבלאק פריידיי
  • בין לבין מומלץ להשלים מלאי של Best Sellers
  • מומלץ גם "לתבל" את הגאנט במבצעים/הטבות בלעדיים לחברי מועדון, ופלאש סיילים קצרי מועד בין השופינג אי אל לבלאק פריידי

דצמבר: סיום השנה בגדול

תחילת החודש יכול להיות חלש יחסית בגלל ימי המכר החזקים של סוף נובמבר שרק תמו. אחרי תחילת חודש רגועה נחזור עם מבצעי סוף שנה לקולקציות החורף, חיסול מלאי כללי וקידום קולקציית אירועים לחגיגות הסילבסטר.

  • מבצעי אמצע עונה
  • השקת קולקציית אירועים לסילבסטר
  • מבצעי סילבסטר
  • חיסול מלאי שנתי
 

סוכנות דיגיטל מקצועית יכולה לסייע בהטמעת אסטרטגיות אלו, תוך התמקדות בקידום ממומן לחנויות איקומרס לאורך השנה. התכנית המוצגת מאפשרת גמישות ותכנון אסטרטגי המותאם למחזורי השוק, ומספקת מפת דרכים ראשונית להצלחה עסקית בתחום המסחר האלקטרוני. איך אתן/ם מתכוננים לשנה הקרובה? ספרו לנו בתגובות

חזור לבלוג

להשארת תגובה

שימו לב, יש לאשר הערות לפני פרסומן.