איך מבנה קהלים נכון ותכנון משפך שיווקי מדוייק הוביל לשיפור תוצאות מיידי אצל אתר איקומרס גדול?
לפעמים, כשמתחילים לעבוד עם לקוח חדש על קמפיינים קיימים צריך לעשות עבודת עומק בשביל לראות איפה ואיך אפשר לשפר ביצועים. מצד שני, יש מקרים שבהם ברגע שפותחים את החשבון התשובה נמצאת ממש מול העיניים. כך היה עם לקוח מתחום המצעים שהגיע אלינו על מנת לשפר את ביצועי הקמפיינים בפלטפורמת מטא.
מדובר על סיטונאי מאוד גדול שמוכר לכל המותגים המובילים, במקביל למכירות לקהל הרחב באתר איקומרס. הוא התקשה להגדיל את המכירות באתר האיקומרס, למרות שהציע מחירים תחרותיים למצעים איכותיים. ביצועי הקמפיינים לא התרוממו, על אף הפוטנציאל הגדול:
- מוצרים בלעדיים ללא תחרות ישירה
- ייצור עצמי המאפשר תהליכים קצרים ורווחיות גבוהה
- נתח שוק קטן עם אפשרות לצמיחה
למרות זאת, החזרי ההוצאה על הקמפיינים (ROAS - return on ad spend) לא עלו על 250%.
מה עשינו?
כשאנחנו מקבלים גישה לחשבון מודעות קיים של לקוח הצעד הראשון הוא לחקור ולהבין את הקיים ועל בסיס הנתונים הקיימים להתחיל ולעבוד.
במקרה של הלקוח המדובר, זיהינו הזדמנויות באופטימיזציה של הקהלים בחשבון:
- בניית קהלים היוצרים משפך שיווקי וקמפיינים שמלווים את הלקוחות לאורך המשפך
- סגמנטציה של קהלים בהתאם לנישות של מוצרים באתר
- עבודה עם סוגי מודעות שונים ושימוש במודעות דינמיות
הקמת משפך שיווקי
יצרנו חלוקה נכונה בין קהלים חמים לבין קהלים קרים שונים:
- הפרדה בין סוגי הרימרקטינג - נוטשי סל, רימרקטינג לטראפיק לאתר, קהל של Engagement עם העמודים וכד'. עבור כל אחד מהקהלים יצרנו קמפיין מותאם ש״צובע״ את המשתמשים ומעביר אותם אל התחנה הבאה במשפך, אל עבר הרכישה.
- יצירת קהלים חדשים שונים מבוססי דאטה או תחומי עניין והקמת קמפיינים לקטגוריות מוצרים שונות עבור הקהל שהכי מתאים. למשל, קידום קולקציית מצעי מיטה לילדים ונוער עבור קהל של הורים.
אופטימיזציה של המודעות
פלטפורמת הפרסום של מטא (פייסבוק לשעבר) מציעה מגוון אפשרויות של מודעות, מיקומים וסוגי מדיה בפייסבוק ואינסטגרם המיועדות לשיווק אפקטיבי של חנויות אונליין. אנחנו מאמינים שאין דרך לצפות מראש מה תהיה המודעה המתאימה ביותר לכל סוג של קמפיין או קהל, ולכם מומלץ לנסות כמה שיותר סוגי מודעות עבור קהלים שונים.
כמה כללי אצבע לאופטימיזציה של מודעות:
- להשתמש במודעות קרוסלה וקטלוג דינמיות שמאפשרות לאלגוריתם לבחור את המוצרים שיוצגו לכל לקוח
- במקביל, להדגיש מוצרים בעלי פוטנציאל מכר גבוה - מוצרים ייחודיים או כאלה שכבר הראו מכירות גבוהות באתר, במודעות מעוצבות המציגות את המוצר לראווה
- עבור קהלי רימרקטינג, להשתמש בקמפיינים דינמיים שמכניסים את שם הדגם שבו המשתמש התעניין אל תוך טקסט המודעה עצמו (פרמטרים דינאמיים) או מציגים את המוצרים בהם הלקוח התעניין
- כדאי לשים לב ולשקול את השימוש של כלי האופטימיזציה האוטומטיים של מטא (Advantage+ creative enhancement) - הם עלולים לשנות את הנראות של התמונות או לערוך את הטקסטים בצורה שלא תואמת את המותג
התמונה להמחשה בלבד:
עבור הלקוח המדובר הקמנו קמפיינים מבוססי קהלים:
- עבור קהלים חדשים קמפיינים מבוססי מודעות מעוצבות וקרוסלות של מוצרים פופולריים;
- קמפיין רימרקטינג כללי לקהלים רלוונטיים
- קמפיינים דינמיים עבור נוטשי סל.