הסיפור שלנו עם אחד המותגים המובילים והמוכרים בארץ להלבשה תחתונה מתחיל בייעוץ חיצוני שעשיתי להם בתחום השיווק הדיגיטלי. אחרי מספר חודשים שרק נתתי הצעות לשיפור (שעבדו) לקחתי את המושכות של ניהול כל מערך השיווק בתום החוזה שלהם עם ספק אחר. וכך התחלנו את העבודה המשותפת: בלמידת ההיסטוריה של החברה, האסטרטגיה ופעילות הדיגיטל ויצאנו לדרך. ללקוח יש אתר מכר מרשים, פרזנטורית מפורסמת, וחנויות בפריסה ארצית, וכן צוות מרקטינג יצירתי ונחוש - כל מה שצריך בשביל להוביל מותג להצלחה בדיגיטל.
מה עשינו?
שיפור התשתית הטכנית
בשלב ראשון ביצענו שורה של צעדים להקמת תשתית טכנית טובה בשביל לשפר מדידה וביצועים:
חיבור CAPI של פייסבוק למדידה נכונה יותר של ביצועי הקמפיין. כך שיפרנו את היכולת לבצע אופטימיצזיה של הקמפיינים ולמידה אופטימלית של האלגוריתם של פייסבוק.
לשיפור הפרסונליזציה של הקמפיינים הדינאמיים טיפלנו בבעיות של אי-התאמה בין ה-ID events של המוצרים לפעולות שהגולשים מבצעים. בעזרת אפיון נכון ופתרון בעיות טכניות איפשרנו זרימת דאטה תקין מהאתר אל פלטפורמת מטא והקמת קמפיינים דינאמיים מותאמים אישית לכל משתמש.
שימוש בכלים הדינאמיים
תשתית טכנית טובה המאפשרת תקשורת דו-כיוונית בין האתר לפלטפורמות הפרסום איפשרה לנו להשתמש בכלים הדינאמיים של פייסבוק וגוגל:
- קמפיין Advantage במטא - הביא החזרי הוצאה גבוהים מאוד עבור לקוחות חוזרים וקהלים חדשים
- קמפיין רימרקטינג דינאמי
- קמפיין Performance Max בגוגל
יצרנו סטים דינמיים וקמפיינים דינמיים עבור קטגוריות מובילות או חשובות לאסטרטגיית הלקוח, לדוגמה - קמפיין של חזיות במידות גדולות שחשוב אסטרטגית ללקוח.
פיצוח אתגרים
אחת הנקודות הכואבות של החברה, כמו הרבה מותגים בעלי אתר מכר במקביל לחנויות פיזיות, היא היכולת למדוד את ההשפעה של הקמפיין הדיגיטלי על המכירות בחנויות. עודדנו את החברה להתחבר לאחת מן המערכות שמחברות בין פעילות online לבין החנויות - טכנולוגיה המאפשרת מדידת רכישות בחנויות ושיוכן לחשיפות לקמפיינים דיגיטליים. היכולת לשייך השקעה בקמפיין דיגיטלי להחזר על אותה ההשקעה בערוצי האופליין מאפשרת מדידה אמיתית של ההשקעה ואופטימיזציה של התקציבים והקמפיינים בהתאם.
התאמת הקמפיין ליעדי הלקוח
בעבודה משותפת עם צוות השיווק דייקנו את מטרות ויעדי הקמפיין, תוך ניצול המשאבים והפוטנציאל המדהים של המותג:
בעבר, חלק מהתקציב הוקדש לקידום המותג על ידי חשיפה למודעות עם מסרים כלליים. החלפנו את הקמפיינים האלו בקמפיינים שמעודדים לפעולה, אך עדיין בראש המשפך השיווקי - view content, לקידום מסרים חשובים עבור החברה - השקות, קולקציות חדשות, הדגשת מוצרים ועוד. כך השגנו שלושה יעדים חשובים:
- חשיפה ללקוחות חדשים לקידום המותג
- קליקים לעמודים רלוונטיים המשרתים את אסטרטגיית המכר של המותג
- ״צביעת קהלים״ שביקרו באתר להמשך טירגוט
שימוש מיטבי במדיה:
כחלק משיפור תהליכי העבודה בינינו לבין צוות השיווק, ביקשנו לקבל באנרים מותאמים לגודל של רילז וסטורי כדי לנצל את כל המדיות הפופולריות בפייסבוק ואינסטגרם. כך הגדלנו את החשיפה של המותג ואת מעורבות הגולשים (engagement) במובייל.
במקביל, התחלנו לשלב את הסרטונים היפייפיים של המותג והפרזנטורית המפורסמת שלו בקמפיינים מוכווני מכר.
הסתכלות על התמונה המלאה
אחד מעקרונות העבודה שלנו הוא הסתכלות על התהליך המלא שעובר המשתמש - החל מחשיפה במדיות השונות ועד הרכישה. אנחנו מאמינים שחויית משתמש מיטבית לאורך כל המשפך השיווקי היא שתגרום לו להפוך ללקוח חוזר וצמיחה לאורך זמן.
בחלק מהעבודה שלנו עם המותג המדובר נתנו טיפים לשיפור חוויית המשתמש באתר ולשיפור יחסי המרה, הצענו להשתמש במבצעים ממוקדים על מנת להגדיל מכירות בתקופות חלשות מבחינת מכר, טיפים לניהול סושיאל מדיה מתוך הניסיון שלנו ועוד.
העבודה הקשה והנחושה שלנו ושל צוות השיווק של המותג הובילה את האתר לצמיחה מתמדת במקביל לעמידה ביעדים האגרסיביים שהוצבו עבורנו מדי חודש.
סיפור ההצלחה של מותג ההלבשה התחתונה מדגיש את חשיבות האסטרטגיה הדיגיטלית המקיפה. על ידי שיפור התשתית הטכנית, שימוש חכם בכלים דינמיים, והתאמת הקמפיינים ליעדי הלקוח, הצלחנו להוביל לצמיחה משמעותית ולהפוך את המותג למוביל בקטגוריה שלו. מקרה זה ממחיש כי שילוב של חדשנות טכנולוגית, הבנה עמוקה של צרכי הלקוח, ושיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים המעורבים, הוא המפתח להצלחה בעולם הדיגיטל המודרני.