שיווק אפקטיבי של חנויות אופליין באונליין

רעיונות וטיפים לניהול קמפיינים אונליין עבור חנויות בעלות סניפים פיזיים:

בהמשך למאמר הקודם, בו דיברנו יותר על רעיונות לשיווק אפקטיבי של חנויות ככלל, עכשיו נתמקד בטיפים לשיווק אונליין של חברות בעלות חנויות פיזיות בנוסף לפעילות איקומרס. 

הטיפים הראשונים שלנו לשיווק חנויות ואתרי סחר הם: 

  1. בניית מותג חזק עם זהות ברורה ועקבית בכל הערוצים והפלטפורמות - הפיזיות והדיגיטליות
  2. התייחסות למגבלות המלאי כיתרון
  3. פעילות סושיאל מקצועית 

מאמר זה מציג טכניקות מתקדמות ויצירתיות לשילוב שיווק דיגיטלי עם חנויות מסורתיות, תוך התמקדות בבניית מותג חזק ושימוש בטכנולוגיות חדשניות להגברת המעורבות והרווחיות:

 

חברו את האונליין לאופליין

הביאו למודעות של הלקוחות בחנות את קיומה של החנות הדיגיטלית ולהיפך - הציגו את החנות הפיזית באונליין והדגישו את הקשר ביניהן גם אם לא בהכרח מדובר באותו פרופיל לקוח.

כמה רעיונות ליצור את הלינק בין הלקוחות בשני הערוצים:

  • שלחו עדכונים על מבצעים ואירועים בחנות דרך הערוצים הדיגיטליים, כמו, אימייל מרקטינג, סמס, קידום ממומן, פרסום בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק/טלגרם/וואטספ
  • בפרסום האורגני והממומן התייחסו להטבות/מבצעים גם בחנות הפיזית. לדוגמה - הוסיפו לינק לעמוד הסניפים שבאתר. שמנו לב שהרבה מהעוקבים בעמודים העסקיים שנחשפים לפוסטים האורגניים ו/או המודעות הממומנות שואלים בתגובות: "האם המבצע גם בחנויות?", "איפה יש חנות?" וכד'. לכן, מומלץ לציין את המידע הזה כבר בתוכן של הפרסום.

  • הציעו אפשרות להזמין אונליין ולאסוף בחנות (Buy & Collect) כדי למשוך את הגולשים לחנות הפיזית. 
  • הציעו הטבה מיוחדת בחנות הדיגיטלית ללקוחות החנות הפיזית (אפשר לעשות זאת למשל על ידי צירוף למועדון הלקוחות ושליחת מייל/SMS, או יצירת קוד QR לסקירה ומיקומו בחנות) 
  • Google My Business -  מדיה חינמית הזמינה לכל בעל חנות פיזית. הקמת פרופיל של GMB יחשוף את החנות בכלי החיפוש של גוגל ויוסיף אותו למפה.

 

מנפו את יתרונות החנות גם בערוצים הדיגיטליים

השתמשו בפלטפורמות הדיגיטליות כדי להדגיש את היתרונות של החנות, במקביל לאתר המכר. עבור ורטיקלים מסוימים, האופציה לגשת לחנות ל״לראות בעיניים״ את המוצרים היא חשובה במיוחד - כמו למשל עבור ביגוד והנעלה, או מוצרים יקרים יותר כמו ריהוט לבית.
בסקר שביצענו עבור רשת חנויות נעלי ילדים ראינו שרוב המשתתפים בסקר ציינו שקנו נעלי ילדים רק בחנויות. 

רעיונות לקידום חנות בדיגיטל:

  • פרסמו סרטונים קצרים המציגים את האווירה בחנות, את הצוות ואת חווית הקנייה. 
  • הדגישו שירותים הניתנים רק בחנות כמו ייעוץ אישי או התאמת מידות. 
  • קדמו אירועים בחנות גם בערוצי הדיגיטל, תוך הגבלת אזורי החשיפה לקמפיין.

 

 

שיפור יכולות המדידה בעזרת כלים טכנולוגיים

אחד האתגרים שבעלי חנויות מתמודדים איתם מתחילת ימי הפרסום הדיגיטלי הוא מדידת ההשפעה של הפרסום הדיגיטלי על התנועה בחנות. בשביל להתמודד על האתגר הזה הוקמו סטארטאפים טכנולוגיים שמצליבים את הנתונים על לקוחות החנות הפיזית על נתוני החשיפה לפרסום דיגיטלי ובעצם יוצרים הערכה נכונה יותר למדדי החזר ההוצאה על הפרסום (ROI).
לקוחות שהטמיעו את כלי המדידה האלו אומרים שכעת יש להם הבנה טובה יותר של פעילות העסק, מה שמאפשר לקבל החלטות מושכלות לגבי חלוקת תקציבי הפרסום בין הערוצים השונים, וללמוד על התנהגות הצרכן בחנויות שונות / בתקופות מכר שונות.

 

לסיכום, שיווק אונליין של חנות פיזית במקביל לאתר מכר מצריכה אסטרטגיה שיווקית המשלבת ערוצים דיגיטליים ומסורתיים. אסטרטגיה מוצלחת בתחום זה דורשת חשיבה יצירתית, עקביות בהעברת המסר של המותג, ושימוש נבון בכלים דיגיטליים. זכרו תמיד שהמטרה היא ליצור חוויה אחידה ומשלימה בין האונליין לאופליין. בסופו של דבר, השילוב המוצלח בין שני העולמות יוביל לא רק להגדלת המכירות, אלא גם ליצירת קהל לקוחות נאמן ומחובר למותג שלכם.

 

חזור לבלוג

להשארת תגובה

שימו לב, יש לאשר הערות לפני פרסומן.