כבעלי חנויות, אתם מכירים בחשיבות של יצירת קשר עם לקוחות ומשיכת לקוחות חדשים. המדיה החברתית היא הדרך היעילה והנפוצה ביותר כיום להגיע אל הלקוחות שלכם (קיימים או חדשים), אך היא יכולה להיות מורכבת.
אמנם המדיה החברתית היא ביסודה נגישה ופשוטה לתפעול - פעילות סושיאל יעילה עבור עסקים דורשת מיומנות. אפשר להיעזר במנהל סושיאל מומחה שיעזור בניהול העמודים העסקיים או להפעיל בעצמכם.
אם בחרתם להתנסות בניהול המדיה החברתית בעצמכם, הנה טיפים מעשיים שיעזרו לכם להביא תוצאות ולהביא חשיפה אורגנית לחנות שלכם.
1. בנו גאנט - תכנית עבודה שבועית/חודשית
תכננו את כמות הפוסטים, סוג הפוסט (ריל, פוסט, סטורי), הפלטפורמות וזמני ההעלאה ושימו אותם ביומן בצורה מסודרת. כך תוכלו ליצור תכנים מראש ולשמור על העיקביות הדרושה להצלחת פעילות הסושיאל. בחיפוש בפלטפורמה האהובה עליכם תוכלו למצוא כלים לניהול גאנט סושיאל. אנחנו ממליצים על Clickup.
2.צרו סרטוני וידאו
כמו שכבר כתבנו בעבר, הוידאו הוא מלך התוכן ולכן חשוב מאוד להשקיע ביצירת תכני וידאו לסושיאל. הם ישמשו אתכם ברילס של אינסטגרם, סטוריז או טיקטוקים. אפשר לייצר תוכן מקצועי או ליצור תוכן קליל בעצמכם בעזרת צילום ועריכה מהנייד - יש שפע כלי עריכה חינמיים אונליין שמיועדים ליוצרי תוכן חובבים. סרטון של 30 שניות שבו אתם מדגימים פריט פופולרי בדרך כלל יהיה מעניין יותר מתמונה סטטית.
3. שתפו פעולה עם משפיענים מקומיים
חפשו מיקרו-משפיענים רלוונטיים והציעו להם הטבות בחנות בתמורה ליצירת תוכן לקידום המוצרים או החנות. זאת יכולה להיות דרך יעילה וזולה להגיע אל העוקבים שלהם (שהם כנראה גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם).
4. צרו אסטרטגיית סושיאל שמשלבת את האורגני עם הממומן
אי אפשר לדבר על הסושיאל בלי לדבר גם על
תוכן ממומן. שני הערוצים הולכים יד ביד ותומכים אחד בשני - ערוץ סושיאל אורגני מושקע יעזור להצלחת קמפיינים ממומנים, ומצד שני קמפיין ממומן יכול גם להביא עוקבים חדשים אם זאת מטרת הקמפיין.
צרו אסטרטגיית סושיאל שמשלבת את האורגני עם הממומן בצורה שתגיע לקהל הנכון תוך ניצול תקציבי השיווק בצורה מיטבית.
5. עודדו מעורבות גולשים - Engagement
חשיפה של פוסט או עמוד במדיה החברתית תלוי רבות במעורבות הגולשים לפוסטים. השקיעו מחשבה (ותקציב) ביצירת קשר עם הגולשים שנחשפים לתכנים שלכם בצורה שמעודדת מעורבות - שתופים, תיוגים, כתיבת תגובות ועוד.
רעיונות פשוטים לעידוד מעורבות גולשים:
- שאלו את העוקבים שלכם שאלות לגבי העדפותיהם או מה הם היו רוצים לראות בחנות שלכם.
- בקשו מלקוחות לתייג את החנות שלכם בתמונות עם הרכישות שלהם, תמורת הטבה/הנחה. שתפו פוסטים אלה (עם אישור) בפיד שלכם. זה לא רק מספק תוכן אלא גם בונה אמון עם לקוחות פוטנציאליים.
- הפעילו תחרויות פשוטות, כמו "תייגו חבר שיאהב את המוצר הזה", כדי להגביר מעורבות וחשיפה. הפרס יכול להיות פריטים מהחנות, הנחה ברכישהוכל רעיון יצירתי אחר, רק שימו לב שאתם עומדים בחוק העונשין בפרסום תחרות/הגרלה.
6. נתחו את ביצועי הפוסטים
השתמשו בכלי הניתוח החינמיים שמסופקים על ידי הפלטפורמות החברתיות כדי לראות אילו פוסטים מקבלים את המעורבות הגבוהה ביותר. מסקנות יעזרו לכם להבין טוב יותר את הקהל וליצור תוכן שמדבר אליהם.
7. היו זמינים לפניות של לקוחות במדיה חברתית
אלו ערוצי תקשורת מקובלים ונוחים, במיוחד עבור לקוחות צעירים יותר. לקוחות יכולים לפנות אליכם דרך פנייה בפרטי או כתגובה לפוסטים שפירסמתם. תגיבו לכל פנייה בערוצים אלו בזריזות ובמקצועיות, כפי שהייתם מתייחסים לכל ערוץ שירות לקוחות אחר. זכרו שתגובות על פוסטים שנותרות ללא מענה (או שטופלו בצורה לא מספקת) יהיו גלויים לכל מבקר עתידי בעמוד.
9. השקיעו גם בפלטפורמות חדשות
בעוד שפייסבוק ואינסטגרם הן עיקריות, אל תתעלמו מפלטפורמות חדשות יותר כמו
TikTok או Pinterest, במיוחד אם הן מתאימות לקהל היעד שלכם.
10. התעדכנו בשינויי פלטפורמה ונסו פיצ׳רים חדשים
הישארו מעודכנים לגבי שינויים ותוספות בפלטפורמות המדיה החברתית. הן משתנות ומתעדכנות כל הזמן עם כלים שיכולים לשמש אתכם לקידום העסק.
11. אותנטיות - שתפו את הסיפור של החנות שלכם
כיום לקוחות אוהבים להתחבר למוצר או מותג ממקום רגשי. צרו הזדהות עם המותג על ידי חיבור לערכי המותג, ההיסטוריה של העסק, החיבור למוצרים, או הציגו את הצוות שלכם. נגיעה אישית זו יכולה לעזור לבנות קשר עם הקהל שלכם.
קדמו אירועים בחנות, מבצעים, או סדנאות דרך הערוצים החברתיים שלכם. צרו אירועים בפייסבוק כדי להגביר את הנראות ולאפשר ללקוחות לשתף בקלות עם חברים.
13.עקביות היא המפתח
הקדישו זמן בכל יום לניהול המדיה החברתית שלכם. אפילו 15-30 דקות יכולות לעשות הבדל גדול. התחילו עם פלטפורמה אחת או שתיים שבהן הלקוחות שלכם הכי פעילים, והתרחבו ככל שאתם מרגישים יותר בנוח.
על ידי יישום אסטרטגיות אלה, אתם יכולים לייצר נוכחות חזקה במדיה חברתית שמשלימה את החנות הפיזית או הדיגיטלית שלכם, ועוזרת למשוך לקוחות חדשים, לייצר אמינות בעיני לקוחות פוטנציאלים ולשמור על מעורבות של הלקוחות הקיימים. ההמלצה שלנו - אם אין לכם אופציה להחזיק מנהל סושיאל עשו זאת בעצמכם ושימו לב שאתם מיישמים את האסטרטגיה שלנו.